Wycieczka do Torunia
10.06.2019 zspaterek_redaktor 189
grafika

Wycieczka do Torunia

    

            Dnia 6 czerwca 2019 roku uczniowie IIaS, IIb i IIIa wraz z p. Arletą Kubacką – Gill, p. Karoliną Baczyńską, p. Mariolą Cichocką oraz p. Marią Glanc wybrali  się na wycieczkę do Torunia.

          Na początku wszyscy udali się na seans astronomiczny do Planetarium (Centrum Popularyzacji Kosmosu). Tam uczniowie zajęli miejsca na sali. Na sztucznym niebie, którym jest kopuła podziwiali układy gwiazd, konfigurację planet na tle zodiaku i układ gwiazdozbiorów czyli kosmiczne animacje. Opowieść prowadził narrator , a całość dopełniała muzyka. To było możliwe dzięki projektorowi gwiazd, który zajmował centralne miejsce na sali i odtwarzał wiernie wygląd nieba w dowolnym miejscu na kuli ziemskiej.

         Następnie uczniowie przeszli na Rynek Staromiejski (Centralny punkt Starego Miasta). Oglądali tam symbole Torunia: Fontannę Flisaka (statuetkę grającego na skrzypkach flisaka otoczonego zasłuchanymi żabami w formie fontanny) oraz Pomnik Mikołaja Kopernika wzniesiony ku czci wybitnego miejscowego astronoma.

        Na centralnym placu podziwiali Ratusz Staromiejski oraz przepiękne kamienice.

       Na Rynku dzieci zakupiły pamiątki oraz zjadły pyszne lody, po czym udały się do autokaru omijając po drodze Muzeum Piernika.

        Docelowym punktem wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki (Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy).

         Najpierw uczniowie oglądali wizytówkę centrum, czuli wahadło Foucaulta (chromowana kula wypełniona piaskiem i zawieszona na 33 – metrowej linie), które pozwalała obserwować zjawisko obrotu Ziemi wokół własnej osi.

         Na pierwszym piętrze zaś podziwiali wystawę „O obrotach”, gdzie poszczególne interaktywne stanowiska tematycznie związane były z kołem, ruchem obrotowym, układami planetarnymi i podróżami kosmicznymi.

         Następnie wszyscy udali się na wystawę „Rzeka”, gdzie można było oglądać model koryta rzeki Wisły od źródła po ujście. Znajdowały się tam również modele oczyszczalni ścieków i tamy. Wszystkie eksponaty były interaktywne, czyli umożliwiały samodzielne wykonywanie eksperymentów oraz obserwacje zjawisk fizycznych.

      W tym pomieszczeniu uczniowie zajmowali również inne stanowiska o tematyce hydrologicznej, biologicznej i ekologicznej. Przestrzeń wystawy wzbogacona została też o statek piracki.

      Inna wystawa pod nazwą „przeŻycie „ była przestrzenią do kreatywnej zabawy uczniów wzbogaconą o eksponaty o treści przyrodniczej, fizycznej i podróżniczej.

     Podstawą systemu wystawowego następnej wystawy „… To takie proste” były klocki gry komputerowej. Dzieci mogły odkryć w sobie żyłkę naukowca, konstruktora i wynalazcy.

   Po zabawach w centrum nauki, eksperymentach uczniowie udali się do autokaru.

     Pełni jeszcze energii i wrażeń wrócili do Paterka.

 

    

           

Wyślij link mailem
WYPOWIEDZ SIĘ
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
Wyszukiwarka portalowa
Opcje zaawansowane